berubah status...Puan...

21.6.2014...Alhamdullillah...satu peristiwa indah telah tercatat dalam takwim hidupku yang akan dikenang sepanjang hayat..dengan akad,aku sah menjadi seorang isteri.  perasaan yang sukar digambar.semua nya terlalu cepat dan tak dijangka. yang pasti perancangan Allah itu indah. aku besyukur sangat..

tempoh masa bukan satu benda penting yang perlu di pertimbangan untuk terus menerima seseorang itu sebagai suami. niat kerana Allah..Insha Allah semua dipermudahkan dengan hendakNya.tidak perlu waktu untuk bercinta. itu yang kami hadapi. kami diketemukan oleh orang tua. dan kami memilih untuk saling menerima satu sama lain meskipun pada permulaannya tiada langsung rasa sayang.  kami yakin dengan ketentuanNya. dengan berlapang dada kami belajar untuk redha dengan perjalanan itu kerna kami yakin akan hikmah yang Allah janjikan untuk kami.

jujur ,kami tak seperti pasangan yang lain.tiada istilah bercinta.masing-masing cuba untuk mengubah diri ke arah lebih baik untuk saling melengkapi.

sekarang,semuanya berbeza.jauh berbeza.kehidupan lebih indah..walaupun aku masih seorang pelajar tahun akhir.dan ianya langsung tidak membebankan seperti mana yang diomongkan oleh orang lain.

kepada mereka yang masih muda remaja yang menyimpan hasrat untuk kahwin awal,teruskan niat itu meskipun anda masih pelajar dan tiada wang.yakin lah pada Nya.berdoa lah agar semuanya dipermudahkan.langsung tak salah untuk kawin ketika belajar.Allah sentiasa ada bersama kite.yang paling penting yakin.pandang positif.tidak ada yang salah bila anda membuat keputusan untuk melakukan sesuatu yang disukai Allah.



Alhamdulillah....kini sudah hampir sebulan bergelar isteri.  ternyata bercinta selepas kawen itu indah.




sudah baca,sudi-sudi la komen

No comments:

Post a Comment

assalamualaikum...
sila tinggalkan komen anda disini...
terima kasih